Inpakken

16 maart 2017 - Hasselt, België

De dag van vertrek komt alsmaar dichterbij! Nog maar 5 dagen voor vertrek. In de afgelopen 7 maanden heb ik heel wat research gedaan over wat ik mee moet nemen. Ik kan niet geloven dat het ondertussen bijna zover is. Het schooljaar is voorbij gevlogen!
De zenuwen gieren door mijn lijf!

Het afgelopen half jaar was ik vaste klant in winkels zoals de kampeermarkt, as adventure en decathlon om alle spullen bij elkaar te krijgen die ik nodig ga hebben. Ik neem enkel een backpack mee en een dagrugzak. We mogen maar 23 kg bagage meenemen, maar dat krijg je nooit in je backpack. Lichtgewicht kleding en spullen zijn daarom dingen die niet mogen ontbreken! Bovendien moet je kleding meenemen voor echt alle weerstypes. Zo is het in Lima nu hoog zomer terwijl het in de bergen (Ayacucho, cusco en op Salkantay trail) veel kouder is, we zitten nog op het randje van regenseizoen en droogteseizoen en op de hoogste plekken komen we zelfs nog sneeuw tegen. En dan is er nog het verschil tussen temperaturen overdag en 's nachts. Overdag kan het heel warm zijn terwijl het 's nachts kan vriezen. Dus ook daar moeten we ons op voorzien. Daarom heb ik een winterslaapzak gekocht om het 's nachts altijd warm te hebben en ook thermisch ondergoed is geen overbodige luxe.

Verder gaan we ook heel uiteenlopende activiteiten doen. We gaan de stad Lima bezoeken, werken in Ayacucho en uiteindelijk nog de 80 km tellende Salkantay trail wandelen. En ook hiervoor heb je verschillende varianten kleding nodig. Kleding die warm is, snel droogt en makkelijk zit, stadskleding en uitgaans kledij. En dat moet allemaal in die ene backpack!

Het kwam dus neer op lijstjes maken zodat we zeker alles mee hebben wat we moeten bij hebben.

Ik heb ook gekeken naar tips van andere reizigers. Zo heb ik een kopie gemaakt van al mijn documenten en deze naar mezelf gemaild en de kopjes ook in mijn tas gestoken. Als je dan beroofd wordt heb je nog je originele documenten! Zo voorkom je gedoe wanneer je terug wil keren.

Verder neem ik ook wel wat electronisch materiaal mee zoals mijn notebook met alle accessoires, gsm + lader, fototoestel met accessoires, en natuurlijk ook een polaroid camera! Zo kan ik mijn herinneringen vasthouden, want je krijgt zoveel indrukken dat je soms kleine details vergeet. Bovendien is het wel handig om tussentijds aan onze projectbundel te werken.

Voor het eerst heb ik geen shampoo, zeep en andere spullen mee die gewicht toevoegen. Al die spullen koop ik ginder. Dat zorgt dat ik echt het hoognodige in mijn toiletzak gestoken heb.

e8bc5e_87481957704f4a38a7246f50abe45844

Van reisblog naar fotoboek