Aankomst Lima

23 maart 2017 - Lima, Peru

Ik kan niet slapen, dus hou ik me maar even bezig met te vertellen hoe onze reis tot hiertoe verlopen is.

Gisteren om 5u Belgische tijd uit bed om te vertrekken naar Tongeren. Ik reed met Vanessa meenaar Schiphol. We hadden rekening gehouden met mogelijke files en zijn daarom echt goed op tijd vertrokken. Natuurlijk hadden we geen file, waardoor we een uur te vroeg waren. Luana en ook Heleen waren er al. Nadat iedereen afscheid genomen heeft zijn we onze bagage gaan inchecken en konden we al snel doorlopen. Daarna werd de handbagage gecontroleerd en uiteindelijk langs de douane. We hadden 2u de tijd voor we moesten boarden waardoor we nog tijd hadden om te gaan winkelen in de taxfree zone, een hapje konden eten en nog een koffie (Starbucks) konden gaan drinken.

En dan was het tijd om te boarden. Dit ging ontzettend snel! En om half 1 zijn we netjes vertrokken richting Lima.
We hebben een hele goede vlucht gehad! Af en toe wat turbulentie en het was ontzettend warm op het vliegtuig! Ik had 12u ook echt onderschat! Ik dacht dat ik wel zou slapen het merendeel van de vlucht, maar niet dus! Film gekeken, tv gekeken, gepraat,... En toen we in de helft zaten begon het wel lang te duren vond ik. En dan moet je ook nog naar het toilet gaan... Ik heb een panische angst voor toiletten op het vliegtuig! Moest steeds aan Vanessa vragen om voor de deur te gaan staan omdat ik hem niet durfde te sluiten. Hihihi

Uiteindelijk bij aankomst in Lima hebben we dan nog onze bagage opgehaald en geprobeerd geld te pinnen wat met een gewone debet kaart NIET lukt! Al zet je hem open! Gelukkig had ik wat geld op mijn creditcard gezet en konden we daar wel geld van afhalen, waarmee we het hotel en de taxi konden betalen.

Wanneer je de vertrekhal verlaat wordt je werkelijk gebombardeerd door taxichauffeurs die je allemaal naar je hotel willen brengen. Maar de taxichauffeur die ons naar ons hotel zou rijden was nergens te bekennen. Uiteindelijk heeft 1 van de taxichauffeurs buiten aan de vertrekhal het hotel gebeld en was een taxi onderweg. Het was toen al half 9 's Avonds plaatselijke tijd (in België mag je er 7 uur bijtellen). Uiteindelijk zijn we aangekomen in het hotel en kregen we de sleutel van de kamer.

We hebben ons wat opgefrist en zijn daarna nog een hapje gaan eten. Het eten hier is ontzettend lekker! We hebben ineens ook wat water gekocht. Voor 3 sol (0,85 euro) heb je hier in Lima een flesje van een halve liter water gekoeld. Ook het eten is spotgoedkoop. Een gerecht kost hier ongeveer 15 sol wat overeen komt met ongeveer 4 euro.

De taxichauffeur vertelde dat Lima best een veilige stad is om rond te wandelen. Maar waarschuwt ons wel de rivier niet over te gaan, omdat het daar gevaarlijk is. Dus blijven we braafjes aan deze kant van de rivier

Uiteindelijk zijn we gaan slapen rond middernacht, wat betekent dat het bijna 7u 's ochtends is in België. We waren dus al meer dan 24u wakker.

Straks tegen 10u gaan we ontbijten en we hopen straks dan naar de kust te gaan. Het is hier ontzettend warm! Momenteel is de nachttemperatuur in Lima 25°C en overdag kan het hier 35°C worden. In Lima is het hoog zomer terwijl het in de bergen winter is.

We krijgen op een maand tijd alle seizoenen mee hier!

Foto's volgen heel snel!

1. Sonia:
    23 maart 2017
    Hé Willeke, ik ben blij voor jou en vind het superleuk om al je verhaaltjes en belevenissen hier te kunnen volgen. Slaap nu maar lekker.
  2. Gisele:
    23 maart 2017
    Fijn dat alles goed is gegaan met de reis en nu genieten. Zal met plezier alle dagen je avonturen lezen die je hier gaat neerpennen xxx
  3. Chantal:
    24 maart 2017
    Goed aangekomen, ik volg je verhalen. Geniet van elke minuut!
  4. An Leyssens:
    24 maart 2017
    Goed dat jullie al safe zijn aangekomen ! Ik ga je zeker volgen en vertel
    aan Cassandra over je reilen en zeilen. Maak het goed daar en geniet
    van deze prachtige reis. Liefs x An