Dag 22: Salkantay trail dag 3

12 april 2017 - Cusco, Peru

Vandaag werden we weer gewekt met cocathee. Niet zo vroeg als de andere dagen. We mochten vandaag slapen tot 7u. Het zou een lichte dag worden volgens de gidsen Jean-Paul en Brandon.
We zouden een wandeling doen van 3u tot de lunchplek en dan zouden we met de auto naar de camping gebracht worden. Van hieruit zullen we dan naar de thermische baden gaan om onze spieren te ontspannen.
Om 7u30 zaten we aan het ontbijt. Na het ontbijt pakten we onze spullen bij elkaar en vertrokken op wandeling. We gingen eerst een brug over het water over om dan weer naar boven te klimmen. Hierna daalden we af naar de rivier en de rest van de wandeling was over vlak terrein. We moesten steeds wel uitkijken voor de auto's die ons passeerden. Vanaf vandaag werd onze bagage ipv met paarden met de auto gebracht.
De wandeling kruiste steeds weer de rivier en we moesten over stenen lopen om geen natte voeten te krijgen. Natuurlijk kan je niet vermijden dat je een schuiver maakt of je voet net verkeerd neerzet! En daar liep het water langs boven in mijn schoen! Balen! Want ik had al een dikke blaar van de afdaling de vorige dag. Maar we bijten door en tegen de middag komen we netjes op tijd aan op de lunchplek. We hebben echt geluk met het weer! Het is droog en zonnig maar niet te warm.
We krijgen een heerlijke lunch. Na de lunch nemen we afscheid van de mensen die maar 4 dagen de trail doen. Zij wandelen door naar aguas Calientes en zullen morgen de Machu Pichu bezoeken.

Wij nemen de bus naar de camping. Vervolgens herpakken we onze dagrugzak en steken ons zwemgerief en propere kleren erin. En dan is het tijd om te vertrekken Naar de warmwater baden. Daar aangekomen gaan we ons snel omkleden en springen dan heel snel in het water! Het is inderdaad heerlijk warm!!! En wat doet dat goed aan onze pijnlijke spieren!

Tussendoor genieten we van een drankje en al veel te vroeg is het weer tijd om te vertrekken naar de camping.

Daar aangekomen nemen we onze backpack en leggen alles in de tenten, halen onze slaapzak uit en maken alles klaar voor morgen.

En dan is het tijd voor het avondeten. Na het avondeten zijn er nog instructeurs van het zipline die uitleg komen geven. We besluiten met de hele groep om dit gewoon te gaan doen. Kostprijs 100 soles voor 5 kabels... Wat neerkomt op ongeveer 33 euro is geen geld! En dan is het tijd voor het kampvuur. Er wordt ontzettend veel gedronken en al snel is er een hele groep echt zat. Ik amuseer me met dansen maar let er wel op dat ik niet teveel drink want morgen moeten we weer een stuk wandelen. Na 3 Tiquila's en een Pisco sour besluit ik om half 10 dat het welletjes geweest is en ga naar bed.