Dag 12: Uitslapen & werken aan de projectbundel

2 april 2017 - Ayacucho, Peru

Vandaag werd ik pas rond de middag wakker met een kater.... Maar nog steeds zooooo goed gezind na een nachtje dansen! Vlug even een broodje gegeten en dan de eerste paracetamol naar binnen geslikt. Vanmiddag zou Willy, onze projectmentor, langskomen om aan de projectbundel te werken.

Maar eerst even douchen en de was doen! Want die was gisteren blijven liggen omdat we geen water hadden.
We hebben daarna ook nog wat foto's geupload en ik heb mijn blog bijgevuld. Ondertussen heb ik al honderden foto's op mijn harde schijf gezet omdat alles stilaan vol raakt.

Ik kan zo genieten van een dagje chillen en rustig aan doen. Rond 13u ben ik dan met Heleen richting Plaza Major gegaan om hamburgers voor ons en naar de winkel om water, choco, bier, wijn en versnaperingen. We moeten Willy toch wel wat kunnen aanbieden als we hier gaan werken aan de projectbundel.

Om kwart voor 3 waren we terug op het hotel en was Willy er al. Hij had een lekkere taart meegebracht. We hebben eerst onze burgers naar binnen gespeeld en zijn dan begonnen met werken aan de projectbundel. Willy gaf ons nog mee dat we het werk dat er nog in zal kruipen zeker niet onderschat mag worden! En we zijn het er wel over eens dat het zeker nog héél véél werk is, maar dat we het wel allemaal zien zitten.

Nadat we klaar waren met de bundel hebben we de taart aangesneden, koffie gezet en nog even gezellig nagekletst.
Om 19u spraken we opnieuw af met Willy om samen te gaan eten. We wilden naar Puka Wasi gaan, op aanraden van Emilie eerder deze week. Ondertussen eerst even een tukkie doen, nog een paracetamol slikken omdat de hoofdpijn weer kwam opzetten, de was opvouwen, want die was ondertussen droog.

Om 19u zijn we dan vertrokken richting Plaza Major, en dan verder gewandeld naar Puka Wasi, maar deze bleek dicht te zijn. Jammer! Dan maar opnieuw naar het plein en we waren het er al héél snel over eens dat we zouden gaan eten bij le Sucre. Le Sucre en Viavia zijn ondertussen zowat onze favoriete restaurants geworden hier! Heel lekker eten voor niet teveel geld!

Eigenlijk is het toch ongelooflijk hoeveel we toch elke keer weer te vertellen hebben en dan hebben we het eigenlijk niet eens gehad over school. Ik geniet van de diepgaande gesprekken over elk van ons, ons verleden en wie we geworden zijn. Ik leer de andere meiden steeds beter kennen en zo af en toe vertelt ook Willy eens wat over zichzelf, wat ook wel leuk is! We vinden het alle vier fijn dat hij zich ook goed voelt bij de groep. We kunnen samen héél open communiceren met elkaar en er is voldoende veiligheid om ook moeilijkere zwaardere thema's met elkaar te bespreken.

Daar waar we hiervoor zo ongelooflijk taakgericht waren merk ik dat het relationele aspect nu héél erg op de voogrond komt en dat het taakgerichte (soms een beetje teveel) naar de achtergrond verdwijnt.

Na het eten hebben we nog een paar keer wat wijntjes bestelt en zijn uiteindelijk maar vertrokken toen ze het licht uit deden in het restaurant :)
Op naar het hotel om de gezellige avond verder te zetten in onze nieuwe keuken.
Suzy en Pedro hebben het terras beneden overdekt en daar de keuken van gemaakt.
Na samen nog een fles rode wijn en een halve fles witte wijn soldaat gemaakt te hebben zijn we rond 3u uiteindelijk naar bed gegaan. Het zou een korte nacht worden want morgen gaan we op uitstap en moeten we om half 10 alweer paraat staan!

1. Willeke:
    4 april 2017
    Beste Hester, ik apprecieer je eerlijkheid, echter vond ik je reactie niet gepast om openbaar op mijn blog te zetten.
    Ik zou het nog meer appreciëren moest je, als je toch zo eerlijk wil zijn, je dit met mij persoonlijk opneemt via Messenger ofzo, want ik voelde me behoorlijk kut hiermee dat je dit soort dingen openbaar op mijn blogpagina deelt. Daarom heb ik je reactie gewist hier.