Dag 15: snoezelmateriaal knutselen en Snoezelen

5 april 2017 - Ayacucho, Peru

Vanochtend om 7u ging opnieuw de wekker. Sinds 2 dagen heb ik moeite met opstaan 's ochtends. Ik slaap hier echt goed! Zeker sinds ik mijn slaapzak uitgehaald heb. Onder de gewone dekens had ik het toch wat koud 's nachts. Omdat Ayacucho een stad is waar er 's nachts veel lawaai is en 's ochtends al heel vroeg ontwaakt slaap ik hier met oordoppen. En dan kan ik heerlijk slapen.

Vandaag gaan we op Wasi Esperanza snoezelmateriaal maken met de ouders en namiddag Snoezelen. De ochtendactiviteit hebben we wat moeten aanpassen. Eerst was er maar 1. Mama en later in de voormiddag kwamen nog 2 andere mama's binnen.

Omdat we met wat veel begeleiding waren zijn we begonnen aan het knutselen van slingers voor ons afscheidsfeestje komende vrijdag.
Wat gaat het toch allemaal ongelooflijk snel!

Tijdens onze middagpauze zijn we naar NGO diamanta geweest. Die ligt een straat verder als Wasi Esperanza. Diamanta vangt tienermoeders op. De moeders krijgen. De kans om een job te leren zoals koken, breien, enz... Ondertussen worden hun kindjes opgevangen door de crèche en de oudere kinderen kunnen er naar school.

Sommige tienermoeders verblijven Residencieel​ hier samen met hun kindje.
Deze meisjes worden klaar gedroomd op het leven als volwassene. Zij werken er. Hun werk bestaat uit het breien van kleding van Alpaca wol, dat vervolgens naar België verstuurd wordt en daar verkocht wordt. Op Diamanta zelf ligt ook een winkeltje waar je spullen kan kopen die ooit teveel gemaakt werden. Voor 20 sol (5 euro) heb ik een warme haarband gekocht die ik kan dragen op de trail.

Na het bezoek aan Diamanta hebben we genoten van Anna's lekkere eten. Anna is de kokkin op Wasi Esperanza.

Na het eten hebben we ons geïnstalleerd op het dakterras en hebben even een tukkie gedaan om daarna te wandelen naar plaza Mayor om een ijsje te eten.

Namiddag stond er het Snoezelen op. De opkomst was gelukkig wat groter dan voormiddag. De kinderen vonden het helemaal geweldig!!!!

Vanavond hebben we afgesproken met Emilie, Astrid, en Willy om met zijn allen een hapje te gaan eten in Puka Wasi. Daarna gaan we op tijd naar bed want morgen is het weer vroeg dag!