Dag 7 koken & Aromatherapie

28 maart 2017 - Ayacucho, Peru

Vandaag is onze eerste activiteitendag met de kinderen. Op de planning stonden koken en we hadden gekozen voor Pizza maken omdat dit de motoriek stimuleert. Heel fijn was dat de kinesitherapeuten en ergotherapeut erbij zaten en konden zien waar het kind tegenaan liep en mee konden stimuleren waar nodig. Ook vertalen zij onze uitleg.

De activiteit is eigenlijk best goed gegaan! Het was voor ons, de kinderen en de andere begeleiding echt aftasten hoe en wat.... Onze activiteiten gaan door in de therapieruimte van de kiné. Gelukkig zijn alle therapieën afgezegd voor onze activiteiten. Anders zou het centrum al snel te klein zijn.

Namiddag hebben we aromatherapie gedaan. We hadden een olijfolie gekocht als draagolie en hierin druppels essentiële olie gedaan. Vervolgens hebben we de ouders hun kind laten masseren. In het begin waren er kinderen die amper konden ontspannen en aan het einde van de sessie uitgeteld waren of zelfs lagen te slapen.

De diffuser en oliën hebben we geschonken aan Wasi Esperanza.

Na de dagtaak zijn we samen met Willy, onze projectmentor gaan eten en uiteindelijk zijn we op tijd in bed gekropen want morgen is alweer een drukke dag!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl