Dag 8: Snoezelmateriaal knutselen en snoezelen

29 maart 2017 - Ayacucho, Peru

Hier ben ik weer, nieuwe dag, nieuwe belevenissen.
De diarree heeft me te pakken.... :( Gelukkig vallen de buikkrampen wel mee, maar het is vooral het continu naar het toilet lopen waar ik van baal... En ik heb nog zo gelet op wat ik eet en drink... Ik eet bewust geen salades omdat die groenten in water zijn schoon gemaakt, we drinken alleen flessen water en als we al eens ijsblokjes nemen mogen we ervan uitgaan dat die door bedrijven in zakken gemaakt worden.
Maar ik heb immodium bij. Is hij op kan ik hier bij de apotheek gewoon bij halen. In de apotheek kan je echt alles krijgen zonder doktersvoorschrift en nog eens pakken goedkoper dan in België. Hier liggen echt ontzettend veel farmacias, op quasi elke straat wel één of 2. Dus dat komt wel goed!

Vandaag gaan we met de ouders Snoezelmateriaal knutselen. We hebben flessen voorzien waar rijst en parels in gedaan kunnen worden, we hebben balonnen voorzien met bloem of rijst om stressballetjes te maken en we gaan een gordijn van ponponnen maken die de ouders Thuis kunnen ophangen.
De ouders waren eigenlijk heel enthousiast en ontzettend creatief. Je moet hen vaak maar 1 keer wat uitleggen en ze zijn ermee weg!
Maar als je ziet wat deze vrouwen kunnen qua maken van doeken enz is dat ook niet onlogisch.

Namiddag zijn we gaan Snoezelen met het materiaal dat de ouders gemaakt hebben en wat er aanwezig was in het centrum en dat is toch al heel wat...
Karen vertelde dat zij binnenkort verantwoordelijk zal zijn om een snoezelruimte te maken wanneer de verbouwingswerken af zijn.

Wat leuk was, was dat we de diffuser nu ook konden inzetten. Lekkere orange erin! Het Snoezelen was ontzettend leuk! Ieder kindje had 1 op 1 begeleiding en ze genoten van het spelen met het materiaal. Het was zo mooi om te zien met hoe weinig deze kinderen al blij zijn. De verwondering was ook leuk om te zien wanneer de rijst in de fles bewoog.

Na de activiteiten Zijn we even snel naar ons hotel gegaan om ons op te frissen en we zijn erna naar de artisanale markt gegaan omdat je daar leuke souvenirs kan kopen. Maar dan bleek dat we te laat kwamen en net alles dicht ging. Dus binnenkort doen we een nieuwe poging!

Uiteindelijk zijn we dan in een grillrestaurant gaan eten. Vandaag mocht het iets duurder en wilden we even niet te gekruid eten net omwille van de diarree.

Bij aankomst in het hotel hebben we nog even samen gezeten rond de sherborn-activiteit en dan was het bedtijd.