Dag 3 miraflores en de zee

25 maart 2017 - Ayacucho, Peru

Vandaag was ik weer heel vroeg wakker. Ik denk dat ik voor een stuk nog in het ritme zat van België. Ik wordt steeds wakker rond half 5. In België is het dan half 11. Het voordeel is dat de dagen wel lang zijn en dat je eigenlijk heel veel kan doen op zo'n dag. Vandaag gaan we naar Miraflores. Miraflores staat bekend om zijn markt met typisch Peruaanse producten. We hadden er ons bestaan wel veel van voorgesteld. Maar dat bleek dan toch niet zo geweldig te zijn. Heel leuk als je souveniers wil kopen! Dan is het zeker een aanrader. Leuk is dat je alle kraampjes bij elkaar hebt staan en kan afdingen als de buurman 5 soles minder vraagt. Weet wel dat alles in Lima duurder is dan in andere minder toeristische plaatsen. Wij bewaren het kopen van souveniers voor cusco, op het einde van onze reis. Kwestie van niet continue spullen te moeten meezeulen. Aangezien we vrij snel doorheen miraflores waren zijn we dan langs de boulevard een hapje gaan eten. Tavernes zoals wij ze in België kennen kennen ze hier in Lima quasi niet... Maar deze was er eentje waar je gewoon eens een broodje als lunch kan eten ipv een hele schotel.

Na onze middaghap wilden we richting zee. We hadden in de taverne wifi en hadden de weg naar het strand opgezocht. En dan nog presteren om totaal de verkeerde richting uit te wandelen... Hahaha
Uiteindelijk hebben we toch maar een taxi aangehouden om ons naar de zee te brengen. Daar werd vooral gesurft. Jammer dat we na gisteren zo verbrand waren, anders hadden we wel eens willen proberen.
Je kon er daar ook overal pakken en surfboards huren.

Iets verderop lag een pier waar we wat zijn gaan drinken, gezellig gekletst hebben en gelachen hebben!

Toen we uiteindelijk richting Lima centrum wilden gaan hebben we echt moeten zoeken achter een taxi die ons wilde meenemen. Het verkeer naar Lima zit zo rond 5-6u helemaal strop door de spits. Daarom willen taxichauffeurs je niet meenemen. Uiteindelijk toch eentje gevonden die ons netjes aan het grote plein afgezet heeft.

Daarna zijn we dan gaan eten alvorens we naar het hotel zouden terugkeren om te douchen en vervolgens zouden vertrekken met de bus naar Ayacucho.

Bij aankomst in het hotel bleek dat mijn kleren die ik bovenop mijn dagrugzak gepakt had gestolen te zijn. Baalde daar echt om! Was mijn lievelingsfleece :(
Vond het ook vooral heel heel erg dat die van het hotel ook geen toezicht houden op welke rugzakken er genomen worden. Het wordt thans wel opgeschreven als je bagage daar laat welke nummers van jou zijn.
Dus uiteindelijk in mijn t-shirt en korte broek vertrokken naar Ayacucho. En heb ik nog snel snel een fleece die ik los in de backpack had steken eruit getrokken.

De taxichauffeur stond netjes om half 9 op ons te wachten met een veel te kleine auto voor al onze bagage. Hij zou een busje bellen die nooit gekomen is. Uiteindelijk hebben we samen met de hotelhoudster een taxi kunnen aanhouden die ons naar het busstation mee kon nemen.

We waren uiteindelijk een half uur voor vertrek van de bus op het busstation. Vlug de valiezen inchecken en dan wachten tot de gate open zou gaan.
We hadden in de bus plaatsen vooraan beneden geboekt. Die waren een paar dollar duurder, maar dan had je ook meer plaats dan boven. En ik kan zeggen dat was geen overbodige luxe als je 10u moet reizen. Ik heb heerlijk geslapen!