Dag 5 rustdag

26 maart 2017 - Ayacucho, Peru

Vandaag was voor ons een rustdag. Even de tijd nemen om te bekomen van het reizen, onze vuile was te wassen, naar de winkel te gaan en te rusten.

Je merkt dat ook hier zondags een ander ritme is. Het is veel rustiger in de stad. Veel winkels zijn niet open.

'S Avonds daarentegen is hier wel alles open. We zijn gisteren even toevallig omdat we verkeerd gewandeld zijn over de markt gelopen. Wat een contrast met het centrum! De straten zijn heel vuil en stinken... Maar hier kan je wel koopjes doen! Ik heb in een mini shop nog een heerlijk zittende lange stoffen broek gekocht. Mijn jeans is veel te warm, te zwaar en ik kan hem niet verdragen op mijn onderbenen die nog steeds wat pijn doen omdat ze verbrand zijn. Ik had dus echt een zachte luchtige stof nodig. Ook om mijn benen te beschermen tegen de zon. Ik merk nl dat wanneer je verbrand bent en in de zon gaat, ondanks goed smeren met zonnecrème dat je huid helemaal geïrriteerd raakt en echt pijn doet. Ik wist niet eens dat je huidpijn kon hebben! Dus de komende paar dagen zie je me niet meer in korte broek tot alles genezen is!

We zijn dan nog even naar de bank gegaan om geld te gaan halen. Dat kan hier alleen maar met een creditcard. Laat je gewone bankkaart thuis! Daar ben je hier niets mee! Ik heb een prepaid creditcard meegenomen. Hier kan ik als ik over wifi beschik gewoon geld naar overschrijven. Heel handig!
Emilie heeft ons de tip gegeven om geld af te halen bij BCP bank. Die tellen het minst aan verrichtingskosten en hier kan je 700 soles in 1 keer afhalen. Bij andere banken maar 300-400 soles.

En dan zijn we gaat eten in een Belgisch restaurant: via-via! Ik heb zooooooooo genoten van stoofvlees met frietjes en daar een wijntje bij! Heerlijk! We hadden een plekje gevonden op het balkon zodat we over het plein konden uitkijken.

Na het eten zijn we weer naar ons hotel gegaan en vroeg naar bed. Morgen gaan we voor het eerst naar Wasi Esperanza! We krijgen een rondleiding en namiddag gaan we inkopen doen voor onze activiteiten voor de komende dagen!

Sooooo exciting! Ik ben heel benieuwd naar de kinderen, het personeel, het gebouw,... We gaan nu meer zicht krijgen op de mogelijkheden die er zijn voor de uitvoering van de activiteiten!

1. Stagiaire 2 ;-):
    29 maart 2017
    Waaaauw Willeke wat een verhalen en foto's ! Geweldig en mooi om te lezen, wat een (nieuwe) impressies allemaal. Super leuk, hopelijk heb je een fijne tijd daar. We kijken uit naar het volgende bericht op je blog :-)

Groetjes, Renee