Dag 9: Sherborn-activiteit en broers & zussen

30 maart 2017 - Ayacucho, Peru

Ik had vandaag zooooooooo leuke dag! Om 9u kwamen we aan op Wasi Esperanza. Dan heb ik nog even opgeschreven welke spelletjes we gingen doen tijdens de sherborn-activiteit. Daarna zijn we gestart met de sherborn-activiteit. In eerste instantie waren de kinderen niet zo blij. Pas toen we begonnen te spelen met de doeken kwamen er lachjes op hun lieve gezichtjes.
Sherborne is een methode waarmee kinderen door middel van lichaamscontactspelletjes leren om goed op hun eigen lichaam en dat van anderen af te stemmen. Door afwisselend samen te werken, te ervaren dat er voor je gezorgd wordt en door het inzetten van eigen kracht groeit hun zelfvertrouwen en lichaamsbewustzijn.

Tussen de middag zijn we dan nog even terug gegaan naar ons hotel en hebben we onze vuile kleding gewassen. Dat was echt nodig! Ik had geen broek meer om aan te doen. Mijn jeansbroeken heb ik hier nog geen enkele keer aangedaan omdat ze te warm zijn. Ik heb in de plaats 2 heel luchtige zomerbroeken gekocht, die ik regelmatig afwissel.

Namiddag hebben we met de broers en zussen een activiteit gedaan. Er waren maar 2 kindjes en we hebben dan met alle begeleiding allerlei kringspellen gespeeld zoals dirigentje, telefoontje, cactus en bloem. Echt ontzettend leuk!
Op een gegeven moment hebben we ook Willy meegenomen in het spel! Echt hilarisch was dat! Maar zo leuk dat hij mee deed.
De spelletjes deden me denken aan toen ik op de chiro zat! Grappig is dat je zo ook je Spaans een beetje leert... Zeker als je moet zeggen ik bel naar.... En aangekomen...

En tussen de spelletjes door hebben we ook nog sherborn-oefeningen gedaan. De kinderen hebben echt plezier gehad en wij ook! Mijn vermoeidheid was instant weg! Heerlijk was dat!

Vanavond zijn we op Wasi gebleven. We werden uitgenodigd door Emilie voor het afscheidsfeestje van Sandra die nu bijna 10 jaar voor Wasi Esperanza werkte. Sandra was 1 van de begeleidsters in de dagopvang.

Rond half 8 hebben we dan afgesloten en zijn dan terug naar het hotel gegaan. Ondertussen was het beginnen onweren boven Ayacucho.
Vanavond drinken we nog een glaasje wijn op ons ondertussen overdekt terras en gaan we vroeg naar bed. Morgen moeten we om 8u al klaar staan op Wasi Esperanza voor de daguitstap. En dan zit onze eerste van de twee weken er al op...